طراحی صفحه فرود(لندینگ پیج)،نکات طراحی وهدف طراح -Landing Page Design
در طراحی صفحه فرود که به اون لندینگ پیج و یا Landing Page هم می گیم ، نیازه که طراح به گونه ای طراحی رو انجام بده که هدف صفحه فرود یعنی تبدیل بازدید کننده به خریدار (و یا مشتری و کاربر) محقق شه.
تعریف جامع تری از صفحه فرود (لندینگ پیج) : لندینگ پیج سایت های مختصر و تک صفحه ای هستند که برای هدایت ترافیک از تبلیغات آنلاین ، کمپین های ایمیلی و یا ترافیک تبلیغ در صفحات اجتماعی با هدف جمع آوری اطلاعات بازدیدکنندگان و تحت یک موضوع خاص (صفحه فروش یک محصول خاص ، پیشنهاد سرویس و یا سرویس های خاص ، نمایش کد تخفیف و … ) طراحی و راه اندازی می شن.
همونطور که در بالا هم اشاره داشتیم هدف اصلی از ساخت صفحه فرود و یا لندینگ پیج (Landing Page) تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری هست
مثلا یکی یه پیج اینستاگرام و یا کانال تلگرام و .. با چند هزار و … فالور داره و شما هم قصد دارین یه دوره آموزشی رو بفروشید و یا ثبت نام در دوره آموزشیتون رو شروع کنید ،
صفحه فرود اینجا به کار شما میاد که بازدیدکننده اون صفحه اینستاگرامی رو به خریدار دوره و یا کارآموز تبدیل کنید بدین شکل که یک لندینگ پیج طراحی کرده و درش لینک ثبت نام دوره و یا خرید دوره تون رو درج می کنین.
بنابراین چیزی که مهمه اینه که صفحه فرود شما دارای خصوصیاتی باشه که بتونه کاربر رو جذب کنه ، در زیر به ویژگی های یه صفحه فرود موفق اشاره می کنیم.
معیارهای یک صفحه فرود و یا لندینگ پیج درجه یک
معیارهای زیادی وجود داره که رعایت آن در طراحی صفحات فرود و یا لندینگ پیج باعث هرچه موفق تر بودن کمپین و فراخوان شما خواهد شد.
- تمرکز روی هدف : هدف اصلی صفحه را واضح تعیین کنید، به عنوان مثال : هدف معرفی محصوله ؟ ثبت نام دوره هست و یا …
- عنوان واضح و مختصر : عنوان باید به طور واضح و مختصر ارزش و یا کارا بودن پیشنهاد درج شده در صفحه فرود رو به بازدیدکننده منتقل کنه.
- تصاویر جذاب: تصاویر حذاب و مرتبط میتونن توجه کاربران را جلب کرده و صفحه رو زیباتر کنند.
-
حداقل حواس پرتی برای بیننده : یک صفحه فرود خوب باید حداقل حواس پرتی را داشته باشه، با طراحی تمیز و مرتب، به عنوان مثال از پیوندهای ناوبری بیش از حد یا محتوای نامرتبط که ممکنه توجه بازدیدکنندگان را منحرف کنه، خودداری شه.
نکاتی جهت طراحی یک صفحه فرود با رابط کاربری زیبا و جذاب
- طراحی رابط : طراحی شیوا و رابط کاربری کاربرپسند صفحه فرود (Landing Page) از مهم ترین عوامل موفقیت یک لندینگ پیج هست که روی تجربه کاربری هم تاثیری مستقیم و مهم داره.
- سادگی ساختار : طراحی با ساختاری ساده اما زیبا و شیک بدون پیچیدگی ها و به دور از المان های مختلف جهت تمرکز هر چه بیشتر به اهداف اصلی صفحه فرود
- گرافیک زیبا : استفاده از تصاویر گرافیکی زیبا و با کیفیت ، تصاویری که با موضوع صفحه فرود هماهنگی داشته باشه و شامل انرژی مثبت باشه
استفاده از رنگها و فونتها با دقت برای ایجاد هماهنگی و تأثیر بصری مثبت. - فراخوانی به اقدام به شکلی برجسته : استفاده از دکمهها و فراخوانیهای مشخص برای ترغیب مشتریان به اقدام، مانند خرید، ثبتنام، یا تماس با ما (Call to action)
- القای فضای صمیمیت : استفاده از عناصر شاد ترکیب رنگ و فونت و گرافیک و در کنار اون استفاده از عکس های مرتبط
به عنوان مثال عکس هایی از تیم با مشتریان و یا یکدیگر ، نمایش دهنده دوستی و صمیمیت اعضای تیم مورد نظر. - انجام تست های A/B : انجام تست هایی شبیه تست سرعت و یا بهینه بودن و سئو بودن صفحه راه اندازی شده جهت هر چه بهینه تر شدن و رفع نقص های سئو.
- تعامل با مخاطب : ایجاد امکاناتی برای تعامل با مخاطبان مثل چت آنلاین و یا فرم نظرسنجی ، فرم تماس
هدف صفحه فرود و یا لندینگ پیج چیست؟
در موارد بسیاری صفحات فرود جهت جمع آوری اطلاعات مشتریان و یا یک گروه مخاطب خاص ، عضویت در خبرنامه ، ثبت نام یک در یک وبینار و یا دوره آموزشی خاص ، دانلود یک کتاب الکترونیک رایگان ، خرید یک محصول و یا دریافت خدمات خاص طراحی و اجرا می گردند.
میزان موفقیت صفحه های فرود : با تحلیل شاخصهایی مانند نرخ تبدیل، نرخ کلیک و نرخ خروج، بازاریابان میتوانند موفقیت صفحههای فرود خود را ارزیابی کنند و با توجه به داده های دریافتی تصمیمات لازم را برای بهینهسازی کمپینهای خود بگیرند.
و اما نکته پایانی اینکه وب1 در این مسیر می تونه بهترینِ لازم برای فروشگاه ، شرکت و یا استارت آپ ها شما رو آنالیز کنه و صفحه فرودی بهینه و زیبا با هزینه منطقی برای شما همراهان عزیز طراحی و آماده کنه.
دیدگاهت رو ارسال کن