طراحی صفحه فرود(لندینگ پیج)،نکات طراحی وهدف طراح -Landing Page Design

در طراحی صفحه فرود که به اون لندینگ پیج و یا Landing Page هم می گیم ، نیازه که طراح به گونه ای طراحی رو انجام بده که هدف صفحه فرود یعنی تبدیل بازدید کننده به خریدار (و یا مشتری و کاربر) محقق شه.

تعریف جامع تری از صفحه فرود (لندینگ پیج) : لندینگ پیج سایت های مختصر و تک صفحه ای هستند که برای هدایت ترافیک از تبلیغات آنلاین ، کمپین های ایمیلی و یا ترافیک تبلیغ در صفحات اجتماعی با هدف جمع آوری اطلاعات بازدیدکنندگان و تحت یک موضوع خاص (صفحه فروش یک محصول خاص ، پیشنهاد سرویس و یا سرویس های خاص ، نمایش کد تخفیف و … ) طراحی و راه اندازی می شن.

همونطور که در بالا هم اشاره داشتیم هدف اصلی از ساخت صفحه فرود و یا لندینگ پیج (Landing Page) تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری هست
مثلا یکی یه پیج اینستاگرام و یا کانال تلگرام و .. با چند هزار و … فالور داره و شما هم قصد دارین یه دوره آموزشی رو بفروشید و یا ثبت نام در دوره آموزشیتون رو شروع کنید ،
صفحه فرود اینجا به کار شما میاد که بازدیدکننده اون صفحه اینستاگرامی رو به خریدار دوره و یا کارآموز تبدیل کنید بدین شکل که یک لندینگ پیج طراحی کرده و درش لینک ثبت نام دوره و یا خرید دوره تون رو درج می کنین.
بنابراین چیزی که مهمه اینه که صفحه فرود شما دارای خصوصیاتی باشه که بتونه کاربر رو جذب کنه ، در زیر به ویژگی های یه صفحه فرود موفق اشاره می کنیم.

معیارهای یک صفحه فرود و یا لندینگ پیج درجه یک

معیارهای زیادی وجود داره که رعایت آن در طراحی صفحات فرود و یا لندینگ پیج باعث هرچه موفق تر بودن کمپین و فراخوان شما خواهد شد.

  1. تمرکز روی هدف : هدف اصلی صفحه را واضح تعیین کنید، به عنوان مثال : هدف معرفی محصوله ؟ ثبت نام دوره هست و یا …
  2. عنوان واضح و مختصر : عنوان باید به طور واضح و مختصر ارزش و یا کارا بودن پیشنهاد درج شده در صفحه فرود رو به بازدیدکننده منتقل کنه.
  3. تصاویر جذاب: تصاویر حذاب و مرتبط می‌تونن توجه کاربران را جلب کرده و صفحه رو زیباتر کنند.
  4. حداقل حواس پرتی برای بیننده : یک صفحه فرود خوب باید حداقل حواس پرتی را داشته باشه، با طراحی تمیز و مرتب، به عنوان مثال از پیوندهای ناوبری بیش از حد یا محتوای نامرتبط که ممکنه توجه بازدیدکنندگان را منحرف کنه، خودداری شه.
از طرفی طراحی لندینگ پیج بدون توجه به عناصری که باعث جذب و استقبال بازدیدکننده خواهد شد به فراخوان و خروجی تبلیغ شما ضربه خواهد زد.

نکاتی جهت طراحی یک صفحه فرود با رابط کاربری زیبا و جذاب

  1.  طراحی رابط : طراحی شیوا و رابط کاربری کاربرپسند صفحه فرود (Landing Page) از مهم ترین عوامل موفقیت یک لندینگ پیج هست که روی تجربه کاربری هم تاثیری مستقیم و مهم داره.
  2. سادگی ساختار : طراحی با ساختاری ساده اما زیبا و شیک بدون پیچیدگی ها و به دور از المان های مختلف جهت تمرکز هر چه بیشتر به اهداف اصلی صفحه فرود
  3. گرافیک زیبا : استفاده از تصاویر گرافیکی زیبا و با کیفیت ، تصاویری که با موضوع صفحه فرود هماهنگی داشته باشه و شامل انرژی مثبت باشه
    استفاده از رنگ‌ها و فونت‌ها با دقت برای ایجاد هماهنگی و تأثیر بصری مثبت.
  4. فراخوانی به اقدام به شکلی برجسته : استفاده از دکمه‌ها و فراخوانی‌های مشخص برای ترغیب مشتریان به اقدام، مانند خرید، ثبت‌نام، یا تماس با ما (Call to action)
  5. القای فضای صمیمیت : استفاده از عناصر شاد ترکیب رنگ و فونت و گرافیک و در کنار اون استفاده از عکس های مرتبط
    به عنوان مثال عکس هایی از تیم با مشتریان و یا یکدیگر ، نمایش دهنده دوستی و صمیمیت اعضای تیم مورد نظر.
  6. انجام تست های A/B :  انجام تست هایی شبیه تست سرعت و یا بهینه بودن و سئو بودن صفحه راه اندازی شده جهت هر چه بهینه تر شدن و رفع نقص های سئو.
  7. تعامل با مخاطب : ایجاد امکاناتی برای تعامل با مخاطبان مثل چت آنلاین و یا فرم نظرسنجی ، فرم تماس

هدف صفحه فرود و یا لندینگ پیج چیست؟

در موارد بسیاری صفحات فرود جهت جمع آوری اطلاعات مشتریان و یا یک گروه مخاطب خاص ، عضویت در خبرنامه ، ثبت نام یک در یک وبینار و یا دوره آموزشی خاص ، دانلود یک کتاب الکترونیک رایگان ، خرید یک محصول و یا دریافت خدمات خاص طراحی و اجرا می گردند.

  میزان موفقیت صفحه های فرود : با تحلیل شاخص‌هایی مانند نرخ تبدیل، نرخ کلیک و نرخ خروج، بازاریابان می‌توانند موفقیت صفحه‌های فرود خود را ارزیابی کنند و با توجه به داده های دریافتی تصمیمات لازم را برای بهینه‌سازی کمپین‌های خود بگیرند.

و اما نکته پایانی اینکه وب1 در این مسیر می تونه بهترینِ لازم برای فروشگاه ، شرکت و یا استارت آپ ها شما رو آنالیز کنه و صفحه فرودی بهینه و زیبا با هزینه منطقی برای شما همراهان عزیز طراحی و آماده کنه.

Rate this post
, , , , ,

دیدگاهت رو ارسال کن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *