طراحی فروشگاه اینترنتی به همراه درگاه پرداخت و نماد اعتماد الکترونیکی

در این مقاله قصد داریم به سفارشات طراحی فروشگاه اینترنتی شامل همراهی در راستای دریافت اینماد و درگاه پرداخت آنلاین (مستقیم و درگاه های واسط) بپردازیم.

یکی از خدمات در حال ارائه توسط تیم طراحی وب سایت وب1 ، ارائه پشتیبانی بر روی فروشگاه های اینترنتی راه اندازی شده و همراهی جهت دریافت اینماد (نماد اعتماد الکترونیک) و همچنین دریافت درگاه پرداخت آنلاین در کمترین زمان ممکن می باشد.
علاوه بر این تیم همراهان وب1 با افتخار مواردی چون طراحی لوگو و فاوایکون (نمادک) خاص استارت اپ ها و سایت های فروشگاهی ویا موضوعی ، مشاوره در انتخاب نام دامنه (آدرس سایت) رند،  خرید هاست و دامنه با کیفیت را در راستای حمایت از خانواده کسب و کارهای ایران زمین به رایگان انجام می دهد.

ضمن اینکه همواره سعی شده با رصد تعرفه های طراحی وب سایت در سراسر کشور به صورت کلی تعرفه های طراحی و یا راه اندازی وب سایت فروشگاهی و یا غیرفروشگاهی در سامانه وب1 کمترین تعرفه ها و رقابتی ترین ها در سطح کشور باشد.

فروشگاه داران و مالکین وب سایت ها پس از راه اندازی وب سایت فروشگاهی جهت دریافت درگاه پرداخت الکترونیک ، قبل از هر چیز نیاز به دریافت نماد اعتماد الکترونیک و یا به اصطلاح اینماد برای فروشگاه خود دارند.

طراحی فروشگاه اینترنتی به همراه دریافت اینماد (نماد اعتماد الکترونیک)

در این طرح در ابتدا فروشگاه اینترنتی یا آنلاین شاپ شما به صورت کامل راه اندازی و شحصی سازی می شود و بلافاصله فرایند دریافت اینماد برای وب سایت شما آغاز خواهد شد.

همچنین  در صورتی که شما به عنوان مالک وب سایت تمایل دارید خودتان فرایند دریافت اینماد را انجام دهید و تنها نیاز به راهنما در این مسیر دارید ، تیم پشتیبانی فنی وب1 جدای از اینکه آموزش کامل دریافت نماد اعتماد برای سایت فروشگاهی شما را به صورت ویدئویی تهیه و از طریق سامانه همراهی و ثبت سفارش وب1 در اختیار شما قرار خوادهد داد ، در مسیر دریافت اینماد آماده پاسخ به تمام سوالات شما می باشد.

اطلاعات مورد نیاز برای دریافت اینماد

جهت ثبت نام و دریافت نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) شما نیاز به اطلاعات پیچیده و غیرمنتظره ای نخواهید داشت.

شما مالک محترم فروشگاه می توانید با ورود اطلاعات هویتی ، شماره همراه و اطلاعات مرتبط با فروشگاه (از جمله عنوان ، نام دامنه فروشگاه ، ایمیل فروشگاه ، موضوع فعالیت فروشگاه و در صورت نیاز مجوز فعالیت فروشگاه اینترنتی) اقدام به دریافت نماد اعتماد الکترونیک نمائید.

فرایند دریافت نماد اعتماد الکترونیکی برای فروشگاه اینترنتی

  1. راه اندازی وب سایت فروشگاه
  2. ثبت نام در سایت اینماد (enamad.ir) و ورود به پیشخوان کاربری (لینک ورود : emta.ecsw.ir)
  3. ورود به داشبورد کاربری و انتخاب ایجاد کسب و کار جدید
  4. تکمیل و یا تایید اطلاعات هویتی در صورت تکمیل از قبل و رفتن به مرحله بعد
  5. ورود اطلاعات کسب و کار : نوع کسب و کار و اینماد درخواستی – آدرس دامنه فروشگاه – نام (عنوان) کسب و کار
  6. دسترسی فنی : احراز مالکیت وب سایت از طریق یکی از روش های ارسال یک ایمیل جهت تایید مالکیت به ایمیل سایت و یا آپلود فایل در سرور و …
  7. قانونمندی کسب و کار : تعیین موضوع فعالیت فروشگاه (رشته فعالیت) ، بارگذاری مجوز در موارد محدودی که کسب و کار شما نیاز به مجوز داشته باشد.
  8. اطلاعات تماس : ورود اطلاعات تماس فروشگاه شامل : ورود پست الکترونیک (ایمیل) وب سایت فروشگاهی ، موقعیت مکانی فروشگاه ..
  9. تکمیل تعهد نامه
  10. پرداخت تعرفه
  11. دسترسی و امکانات فروشگاه

همانطور که اشاره شد ، در صورت عدم آشنایی شما و یا تمایل به انجام این مراحل از سوی وب1 ، تیم همراهان وب1 می توانند فرایند دریافت اینماد را برای شما عزیزان با توجه به پلن انتخابی به رایگان انجام دهند و در صورتیکه پلن انتخابی شما ، پلن پایه و اقتصادی طراحی و یا راه اندازی وب سایت می باشد و در لیست ویژگی ها شامل این مورد نمی شود ، نگران نباشید ، تیم وب1 به رایگان آماده راهنمایی شما عزیزان می باشد و همچنین برای پلن های راه اندازی فروشگاه دارای تعرفه اقتصادی نیز با کمترین کارمزد می تواند انجام این پروسه را بر عهده گیرد.

دریافت اینماد - نماد اعتماد الکترونیکی - enamad سامانه امتا
دریافت اینماد – نماد اعتماد الکترونیکی

مدت زمان صدور اینماد برای سایت فروشگاهی من (دریافت نماد اعتماد چقدر طول می کشه؟)

پروسه دریافت اینماد به طور کلی ممکن است در محدوده چند روز تا چند هفته باشد.

فرآیند صدور اینماد شامل بررسی مدارک و اطلاعات مورد نیاز از سوی کارشناسان مرکز، اعتبارسنجی هویت و مشخصات متقاضی، و انجام فرآیندهای دیگری است که ممکن است زمان بر باشد. همچنین، در برخی موارد، تأخیرهایی ممکن است به دلیل نیاز به اطلاعات اضافی، بررسی‌های دقیق‌تر یا مسائل فنی و قانونی دیگر پیش بیاید.

یکی از فاکتورهایی که بر روی زمان صدور اینماد تاثیر می گذارد ، فرایند تایید آدرس محل فعالیت فروشگاه می باشد به شکلی که پس از ورود آدرس پستی ، از سوی مرکز به محل فعالیت شما پاکتی حاوی کد تایید آدرس ، ارسال خواهد شد که این فرایند ارسال و دریافت پاکت حاوی کد تایید آدرس ، ممکن است 4 الی 10 روز نیز زمان ببرد.

طراحی فروشگاه اینترنتی به همراه درگاه پرداخت آنلاین

درگاه پرداخت الکترونیک بستری است جهت تسویه محصولات با خریداران به صورت برخط که امروزه برای هر فروشگاهی لازم و حیاتی است ، درگاه های پرداخت الکترونیک اطلاعات مالی را به صورت امن (از بستر شاپرک) از مشتریان دریافت می‌کنند و تراکنش‌های پرداخت را بین مشتری، فروشنده و بانک یا مؤسسه مالی مرتبط ممکن و آسان می کنند.

در واقع در طرح طراحی فروشگاه اینترنتی به همراه دریافت درگاه پرداخت، ما پس از راه اندازی وب سایت فروشگاهی مد نظر شما ، درگاه پرداخت آنلاین را برای شما تهیه خواهیم کرد.

همچنین چنانچه تمایل دارید خودتان پروسه دریافت درگاه پرداخت الکترونیک برای فروشگاه خود را انجام دهید ، وب1 مالکین وب سایت و یا همراهان خود را برای دریافت درگاه پرداخت تا تسلط کامل به صورت 0 تا 100 و به رایگان همراهی خواهد کرد.

در این پلن به مانند سایر طرح های وب1 شما همراهان عزیز با هزینه ای به نسبت پایین و قابل مقایسه ابتدا وب سایت فروشگاهی خود را به صورت تمام حرفه ای دریافت خواهید کرد و بلافاصله فرایند دریافت شروع خواهد شد ، به طوریکه ظرف کمتر از 5 روز از زمان دریافت نماد اعتماد (اینماد) درگاه شما فعال ، بر روی وب سایت کانفیگ و قابل استفاده خواهد بود.

در واقع بلافاصله بعد از ست کردن درگاه پرداخت روی فروشگاه ، مشتریان فروشگاه شما قادرند پرداخت هزینه محصولات و تسویه محصولات دلخواه فیزیکی و یا محصولات دیجیتال و دانلودی مد نظر را از طریق درگاه پرداخت آنلاین انجام و سفارشات را برای کاربران سایت فروشگاهیتون به صورت پرداخت آنی به فروش برسانند، بنابراین پس از انجام پرداخت موفق ، وضعیت سفارش به پرداخت شده تغییر خواهد کرد.

فروشگاه اینترنتی به همراه درگاه پرداخت بر بستر شاپرک

تمامی درگاه های پرداخت از جمله درگاه های پرداخت مسقیم بانکی ، غیربانکی و یا درگاه های پرداخت واسط همگی بر بستر شاپرک فعال می باشند.

شاپرک سیستم‌ پرداخت الکترونیکی ای هست که توسط شرکت ملی پرداخت ایران اداره می‌شود. این سیستم امکان انجام تراکنش‌های مالی آنلاین (برخط) از طریق کارت‌های بانکی را به کاربران ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های اصلی درگاه پرداخت شاپرک عبارتند از :

  1. امنیت: درگاه پرداخت شاپرک از پروتکل‌های امنیتی پیشرفته استفاده می‌کند تا اطلاعات مالی کاربران را در هنگام انتقال محافظت کند.
  2. سرعت: تراکنش‌های انجام شده از طریق درگاه پرداخت شاپرک به سرعت بسیار بالا انجام می‌شوند که این امر برای کسب‌وکارها و مشتریان آنها بسیار حیاتی است.
  3. سهولت استفاده: رابط کاربری ساده و قابل فهم در درگاه پرداخت شاپرک، استفاده از این سرویس را برای کاربران راحت می‌کند.
  4. پشتیبانی از کارت‌های مختلف: درگاه پرداخت شاپرک از انواع مختلف کارت‌های بانکی مانند کارت‌های عابر بانکی، کارت‌های شتاب، کارت‌های عضو شبکه شاپرک و … پشتیبانی می‌کند.
  5. قابلیت اتصال به سیستم‌های مالی: درگاه پرداخت شاپرک امکان اتصال به سیستم‌های مالی مختلف را فراهم می‌کند که این امر برای کسب‌وکارها به منظور پیاده‌سازی راهکارهای مالی متنوع بسیار مفید است.

تا این لحظه 12 شرکت پرداخت (psp) به صورت مستقیم  از سیستم پرداخت شاپرک بهره می برند

  1. شرکت آسان پرداخت پرشین
  2. شرکت کارت اعتباری ایران کیش
  3. شرکت به پرداخت ملت
  4. شرکت تجارت الکترونیک پارسیان
  5. شرکت پرداخت الکترونیک سداد
  6. شرکت الکترونیک کارت دماوند
  7. شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد
  8. شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش
  9. شرکت پرداخت نوین آرین
  10. شرکت فراپردازان آروند امید
  11. شرکت فن آوا کارت
  12. شرکت پرداخت الکترونیک سپهر

پیش نیازهای مورد نیاز برای ثبت نام درگاه پرداخت الکترونیک برای فروشگاه

  1. طراحی و راه اندازی وب سایت فروشگاه
  2. دریافت اینماد
  3. دریافت کد مالیاتی
  4. مدارک هویتی ، مشخصات پستی و مجوز فعالیت (در برخی موارد داشتن مجوز فعالیت برای فروشگاه اینترنتی الزامی نیست)
  5. داشتن حساب بانکی

بهترین شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت (psp) – بهترین درگاه پرداخت آنلاین برای فروشگاه اینترنتی

شرکت های زیادی در حال ارائه خدمات پرداخت الکترونیک می باشند که در زیر به معرفی بهترین آن ها می پردازیم.

به پرداخت ملت

به پرداخت درگاه پرداخت بانکی و از زیرمجموعه های بانک ملت است که می توان گفت در حال حاضر با توجه به پشتیبانی خوبی که ارائه می دهد ، بهترین گزینه برای ثبت نام درگاه پرداخت مستقیم است.

ویژگی ها شرکت به پرداخت ملت

  1. امنیت بالا: به پرداخت ملت از سیستم‌های امنیتی پیشرفته برای حفاظت از اطلاعات مالی کاربران استفاده می‌کند، بنابراین شما می‌توانید با اطمینان بالا تراکنش‌های مالی خود را انجام دهید.
  2. پشتیبانی از کارت‌های مختلف: این واسط پرداخت از اکثر کارت‌های بانکی معتبر در ایران پشتیبانی می‌کند، از جمله کارت‌های شتاب، کارت‌های عضو شتاب، کارت‌های عضو شتابیان و …
  3. پشتیبانی مشتریان: به پرداخت ملت از یک تیم پشتیبانی قوی برای حل مشکلات و پاسخگویی به سوالات کاربران برخوردار است، که این امر به کاربران اطمینان می‌دهد.
  4. راهکارهای پیشرفته: به پرداخت ملت راهکارهای پیشرفته‌ای ارائه می‌دهد که از آن جمله می‌توان به امکان انجام تراکنش‌های اقساطی، رابط برنامه نویسی (API) برای اتصال به سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها، و پشتیبانی از پرداخت‌های ملی و بین‌المللی اشاره کرد.
  5. سهولت استفاده: استفاده از به پرداخت ملت بسیار آسان است و به کمک رابط کاربری کاربرپسند آن می‌توانید به راحتی تراکنش‌های خود را انجام دهید.

آسان پرداخت

یکی از محبوب ترین درگاه های پرداخت مستقیم غیربانکی (متعلق به بانک خاصی نیست) متصل به شاپرک است که بستری امن را برای پرداخت های اینترنتی فروشگاه شما فراهم می آورد.

وب سایت آسان پرداخت : asanpardakht.ir

فروشگاه اینترنتی به همراه درگاه پرداخت واسط

شکل دیگری از درگاه های پرداخت یا psp ها (ارائه دهندگان خدمات پرداخت) برای فروشگاه اینترنتی شما ، درگاه های پرداخت واسط می باشند ، تیم وب1 برای عزیزانی که اطلاعات لازم را در این زمینه ندارند مشاوره و یا ثبت نام درگاه پرداخت واسط را بر عهده می گیرد.

در واقع شرکت های پرداخت واسط از قبل با بانک ها به توافق رسیده اند و کار مالکین فروشگاه ها را تا حد زیادی ساده تر کرده اند.

ویژگی های درگاه های پرداخت واسط

یکی از علت های محبوبیت این نوع درگاه ها و به عبارتی مزیت اصلی این نوع درگاه ها عدم نیاز به مراجعه به بانک می باشد ، به طوریکه مالک محترم فروشگاه با عضویت در هر یک از سایت های پرداخت واسط و در صورت اینکه از قبل نماد اعتماد را دریافت کرده باشد ، می تواند پس از ورود اطلاعات مرتبط با فروشگاه و اطلاعاتی مثل آی پی سرور میزبانی ، در زمانی کمتر از 48 ساعت درگاه پرداخت اینترنتی فروشگاه خود را فعال نماید و بلافاصله از آن استفاده کند.

مزیت دوم درگاه های پرداخت واسطه قرارداد با چند بانک می باشد ، به این شکل که شما به عنوان مالک یک فروشگاه با همکاری با درگاه های پرداخت واسط در واقع با چند بانک به شکل غیرمستقیم طرف همکاری خواهید بود ، بنابراین درصورت وجود مشکل در یکی از درگاه ها کاربران به درگاه سالم سوئیچ خواهند شد.

کارمزد درگاه های پرداخت واسط از تراکنش های فروشگاه ها

درگاه های پرداخت واسط معمولا 1% از مبلغ هر تراکنش را به عنوان کارمزد دریافت می کنند ، که برخی درگاه ها این انتخاب را به مدیران وب سایت ها و فروشگاه ها می دهند که خودشان تعیین کنند این کارمزد روی مبلغ تراکنش از کاربر دریافت شود و یا به هنگام تسویه از مدیر فروشگاه.

لیست درگاه های پرداخت واسط

  1. زرین پال
  2. آیدی پی
  3. زیبال
  4. رایان پی
  5. پارس پال
  6. آقای پرداخت
  7. سیزپی
  8. شپا
  9. بیت پی
  10. جیبیت
  11. پی پینگ
  12. وندار
5/5 - (3 امتیاز)
, , , , ,

دیدگاهت رو ارسال کن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *